tisdag, februari 21, 2006

stort och smått som upptar mina tankar:

* Amaryllislöken jag köpte i november, den som skulle stå med vackra röda klockor till jul, behagar blomma nu. Den prunkar som värsta jag-vet-inte-vad men känns totalt feltajmad.

* Beställde ett par brallor från HM postorder (jag är ju TOTALT ointresserad av klädshopping till mig själv, se så lågt jag sjunker bara för att slippa provrum). Hur som helst, de passar och sitter över förväntan bra! Mest förvånande av allt är att de är tillräckligt långa, det händer ungefär en gång av hundra.

* Tänker hur jag byggt upp min tillvaro runt Internet. Nu när Neonglitter varit mer eller mindre utan uppkoppling i flera veckor saknar jag henne som en kär vän på bortrest på långresa. Detta trots att vi aldrig träffats IRL!

* Ska på uppföljningssamtal runt sonen idag. Det känns som de åtgärder skolan gjort har fungerat; han trivs bättre och känns lugnare & gladare än på länge.

* Har behaglig träningsvärk efter passet igår. Värk och värk förresten, kroppen känns ordentligt genomgången, det är mer så det känns. Jag är så tacksam för att den där trista förkylningen som förpestade två vintermånader har försvunnit!

….sen har jag en del jobb i tankarna också. Det är mycket på gång och ändå känns det som ett vacum;

* effektiviseringsprogrammet där massa människor troligen ska sparkas hänger som ett mörkt moln över oss
* omorganisationen som kommer att betyda väsentliga förbättringar för min del men inte för andra får känslor att svalla
* en stor systemförändring (jag jobbar ju med IT) gör att alla måste använda sina yrkeskunskaper till det yttersta

Alltihop lockar fram oväntade sidor hos kollegor och mig själv; vi blir kantiga & buffliga, hugger till utan att mena, säger oövertänkta saker och lurpassar lite på varandra. Och mitt i har jag mina närmaste kollegor som jag verkligen uppskattar och litar på – tack & lov för att de finns!

Mitt liv en vanlig tisdag i februari.

Etiketter: , ,