torsdag, februari 16, 2006

fler pusselbitar av info om mig

”Tänk snällt om dig själv” skrev Villervalla. Här kommer lite positiva saker av olika karaktär, konstateranden som varken Luther eller Jante kan snacka bort:

* Jag är verkligen bra på att baka! Mina limpor är supergoda och väldigt nyttiga. De innehåller surdeg och linfrö och annat som magen sjunger av och samtidigt är de saftiga och smular inte. Dessutom är de så lätta att göra (åtminstone för mig som verkligen övat-övat-övat) så att jag svänger ihop en deg och bakar ut den utan minsta ansträngning.

* Jag är en hejare på att komma iväg och träna. Tror fullt och fast på att min kropp regelbundet behöver få sig en ordentlig genomkörare och att mitt sinne vilar ut av att enbart koncentrera sig på just den fysiska utmaning och inget annat. Enbart sjukdom kan få mig att stanna hemma.

* Effektivt tvättande – det är min specialitet! Tvättberget som ständigt växer hemma hos oss sorterar jag plättlätt i rätt högar så varje maskin blir precis rätt fylld och att tvättställningen används på mest effektiva sätt. Till exempel kör jag alltid 40-tvätten som ska hängas före jag tvättar 60-tvätten som ska tumlas. Då kommer det som ska hängas snabbare upp på ställningen så det torkar snabbare och kan användas igen. Nipprigt, jag vet. Nipprigt men bra.

* Jag funkar bra i de flesta väder. Snö, tropisk hetta, höstrusk – inget är fel. Andra människor lägger ner massor av tid att önska annat väder, jag trivs i flesta. Det enda väderfenomen som irriterar mig är blåst, fy fan för motvind.

* Jag passar tiden. Tror att jag kan räkna mina sena ankomster på ena handens tumme. Jag ogillar skarpt när andra kommer försent (tycker att de slösar med min tid) men har lärt mig att hantera det hyggligt.

* Lagar fantastiskt goda kycklingrätter och pastasallader!

* Är bra på att läsa högt; läser Alfons, tv-textningar, Harry Potter, jobbprotokoll, Bamse och tidningsartiklar med sådan inlevelse att folk lyssnar. Tycker för övrigt inte att folks förmåga att läsa själva behöver hindra mig att läsa högt för dem ibland!

* Håret mitt är bra (oftast). Det är långt, tjockt & rågblont och låter sig villigt sättas upp i tofsar och flätor och spännen. Låter sig motvilligt lockas, vare sig permanent eller locktång biter men å andra sidan är jag nog inte en lockig person.

* Jag är en bra arbetsledare. Mina kollegor (som jag har arbetsledar- men inte personalansvar för) tycker att jag är duktig på att fördela jobb, peppa dem till storverk, engagera mig utan att snoka eller flåsa i nacken. Det här är jag väldigt glad för!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Runt 40 said...

Dina rader värmer!

8:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home