måndag, februari 13, 2006

vintersoligt

Det är sån´t där hejdlöst vackert väder som gör att jag längtar till fjällen. Solen fullkomligt strålar, snön knastrar, vindstilla kyla nyper i kinderna.

Vill byta curlingkängorna mot slalompjäxor, byta jeansen mot täckbrallor. Vill ha hjälm istället för mössa och istället för trottoar under fötterna vill jag ha sluttande backe. Vill fika varm choklad istället för kontorskaffe, vill äta afterski-chilinötter med vinter-blossande kinder istället för att stressa ner ett äpple på väg mellan jobb och dagis.

Men nu ska jag försöka ta tillvara på den här dagen på bästa sätt i alla fall. Jag ska äta min lunch (husmor bjuder på vegetarisk Nasi Goreng idag; brukar vara jättesmarrigt) utan att sega, då hinner jag ut på en promenad längs vattnet medan solen står som högst på himlen. Om jag rotar längst ner i väskan hittar jag nog solbrillorna, att få tillfälle att bära dem i februari – det är inte kattskit!

Etiketter: