måndag, februari 06, 2006

små pusselbitar av info om mig

Aha hade en liten list-utmanings-historia som jag knycker och låter avslöja lite mer om mig själv. Kan förståss inte låta bli att anpassa den lite, det verkar som om antalet tre är bättre för mig än orginalets fyra:

three jobs I've had in my life:
* McDonald´s-nisse (det var på den tiden personalen hade illgröna syntetdräkter, hjälp vad vi såg ut!)
* Guide (...on your right hand side is...)
* Kosmetikförsäljare (haha, vilket JÄVLA skämt!!)

three movies I can watch over and over:
* When Harry met Sally (smetigt romantisk men SÅ BRA!)
* Black rain (hårdkokt med Michael Douglas & Andy Garcia)
* The year of the dragon (nackhåren reser sig i början!)

three TV shows I love to watch:
* Vita huset (modern klassiker)
* Lost (cliffhanger från vecka till vecka)
* Navy CIS (najs stämning kollegor emellan)

three places I have been on vacation outside Sweden:
* Japan (bäst)
* Thailand (bra)
* Alaska (inget för mig - pärlor för svin)

three websites I visit daily:
*
Aftonbladet (trist men sant)
*
Expressen (ännu tristare men tyvärr sant)
*
Sjalbarn (vana/ovana se´n LillStumpan var liten)

three of my favorite foods:
* ugnsbakade grönsaker (märkligt gott, speciellt paprikan)
* min egen pastasallad (allt jag gillar i en röra!)
* thaifood (aldrig, aldrig fel)

three places I would rather be right now:
* i en solig skidbacke (wroom wroom som Anja, nästan)
* på en härlig, enslig strand (tina min frusna kropp)
* på ett fik i en medelhavsstad (och bara vara)

three bloggers I am tagging:
*
neonglitter (kär nätvän sedan länge)
*
villervalla (alltid läsvärd)
*
gammelmamman (skön blandninga av stort och smått)

Etiketter: