fredag, januari 27, 2006

Uppgiften lyder:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har .

Hatar att använda otvättade träningskläder.

Rubbet ska vara rent, inte bara lagret närmast kroppen utan hela vägen ut till träningsoverallen och till och med mössa & vantar om det är så att jag ska ut och springa vintertid. Detta genererar mängder av tvätt samt att slitaget på ömtåliga funktionsmaterial blir överdrivet stort. Kan inte hjälpas – jag tvättar, tvättar och köper sen nytt.

Vill ha centimetertjockt lager av griljering på min julskinka.
Kanske för att jag i själ och hjärta avskyr smaken av griskött?

Kör inte bil.

Har förvisso körkort men det måste vara den mest outnyttjade lappen ever. Jag är rädd för att åka bil och livrädd för att köra – en gigantisk trafikfara med andra ord. Finns inga traumatiska händelser i bakgrunden att skylla på, jag bara hatar att färdas i bil.

Missar oftast sista tredjedelen av filmen.
Jag somnar. Spelar ingen roll HUR spännande den är eller var jag är eller vad klockan är – jag somnar. Det lixom GÅR bara inte att hålla gluggarna öppna. Så berätta gärna vem som var mördaren…

Avskyr kvällstidningar.
Blir irriterad av sensationsjournalistiken, plattityderna och – hela skiten retar mig. Min lokala kiosk vet detta och låter mig köpa TV-bilagan utan tidning. Tack!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Runt 40 said...

neonglitter - jag gillar ju inte heller skinka, det är därför jag begraver den i senap!

villervalla - visst är det jag! Länka du; jag känner mig hedrad :-)

5:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home