onsdag, januari 25, 2006

kräksjukan?

Den här vinterkräksjukan - hur yttrar den sig? Förutom totalt okontrollerade jättekräkningar, då´rå?

LillStumpan tokspydde ett antal gånger (över golvet, över fotöljen, över sig, över mig, över sängen och över mattan) igår, sen drog hon i sig en pava välling och somnade gott.

Nattten var lugn och nu är vi (förståss) hemma från dagis och hon är verkligen überpigg??

Var det kräksjukan? Eller var det matförgiftning eller kanske en helt vanlig spya? Ropar jag hej för tidigt om jag tror att det är bra nu?

Jag går som på nålar och tvättmaskinen går varm...

Etiketter:

2 Comments:

Blogger The Female Dinousaur said...

Tycker inte det låter som galna kräksjukan. Den brukar man bli ordentligt däckad av, och den håller i sig minst ett dygn - vad jag har hört. Får lite krullningar över hela kroppen bara av att läsa om den.... Ta inte med dig några baciller om du kommer över till min blogg... :-)
Hoppas det inte kommer mer kräks.

11:02 fm  
Blogger Runt 40 said...

Näe, det här var nog något annat; hon är som sagt...EXTREMT...pigg och hungrig.

Tack och lov!

Håller oss för säkerhets skull i isoleringscell ytterligare 18 timmar eller så :-)

11:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home