söndag, januari 22, 2006

hakar på: ambitioner

Gammelmamman skrev något om ambitioner som gräsänka; att hennes är skyhöga. Som mer eller mindre konstant gräsänka övar jag istället på att sänka ambitionerna; det är OK att tvätten blir liggande ett tag, att dammråttorna får bygga bo i hörnen och att det ibland är bättre att snubbla på en leksaksbil 125 gånger istället för att plocka undan den...

Detta skriver jag inte för att såga gammelmamman, tvärt om, jag ler igenkännande för just precis så känner jag egentligen; JAG BORDE ditt och JAG BORDE datt.

Idag blev det dock en massa gjort utan att jag har känt mig jagad; jag har bytt vatten i akvariet, bakat matbröd, hjälpt ene killen med hans
PSP-trassel, läst Alfons-böckerna för LillStumpan, hjälpt pojkarna att städa igenom deras rum, tvättat alla konstiga saker som ligger i botten av tvättkorgen...

Nu ska jag göra ingenting alls fram till klockan sju då jag ska kolla TV; "På Heder och Samvete" som är så spännande!

Lagom oambitiöst, eller hur?!

Etiketter: