onsdag, januari 18, 2006

annan bok

Körde näsan i en annan bok igår kväll när barnen ÄNTLIGEN somnat; Den ryske vännen av Kajsa Ingemarsson.

Spännande, jättespännande thriller där man bara MÅSTE läsa nästa sida och nästa och nästa..!

Har läst de andra böckerna Kajsa Ingemarsson skrivit också; ”På det fjärde...”, ”Inte enklare än så” och ”Små citroner gula”. Det har varit med blandade känslor jag läst dem, på något sätt är de så nära, de liksom kryper in under huden på mig. Karaktärerna har lite FÖR mycket gemensamt med mig och mina bekanta, miljöerna är så välkända – har människan smygkikat eller är jag så o-unik?

Sen är det ju med blandade känslor man hör historian om Kajsa själv; språkbegåvad tjej med en (för oss utomstående) spännande karriär som hon hoppar av för att skriva och göra radio & TV. Hmmm, känns inte det lite bekant också förutom den delen att jag fortfarande sitter på mitt beiga kontorsrum och inte vågar något annat? Tänker att; vad BEGÅVAD & MODIG hon måste vara. I förhållande är jag nog ganska BLEK & FEG.

Fet, ful, illgrön avundsjuka – det är vad ni hör.

Jaja, den här thrillern är i alla fall superspännande på ett mer neutralt sätt. Ikväll ska alla barnen sova halv sju så mamma får läsa vidare!!

Etiketter: