torsdag, januari 19, 2006

årets första pass!

Så igår var det dags att dra igång träningen igen. Efter att ha varit förkyld, snorig och hostig sedan mitten av november så tyckte jag äntligen att det kändes som om alla baciller försvunnit någotsånär och att kroppen är frisk igen.

Det var härligt att dra på träningskläderna och köra ett pass! Har haft regelbunden kontakt med min tränare under vintern och på hans inrådan tog jag det rätt lugnt (han vet ju hur risig jag varit), men det är svårt att tygla sig när det är så kul!

Underbar avkoppling att lägga all tankeverksamhet åt sidan och bara följa instruktioner och haka på! Inga trista tankar på vardagens bekymmer, bara fokus på att hänga med och göra sitt allra bästa.


Hem och duscha, jaga storkillarna i säng och få LillStumpan att somna och sedan läsa ytterligare 60-70 sidor i min bok - den är verkligen väldigt, väldigt spännande!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Runt 40 said...

Javisst, en riktig toppenkväll!

3:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home