måndag, januari 23, 2006

bra kväll

Jag är så GLAD att jag äntligen kommit igång med min träning efter den evinnerligt långdragna förkylningen som jag brottats med sedan november.

Förutom att det är roligt - varje pass är en glädje, om än en svettig sådan - kommer massa trevliga följdeffekter när kroppen kommer igång:

  • Man svettas ut all äcklig slagg som legat i alla porer, jag börjar lukta gott igen!
  • Magen kommer igång (snacka om ålderstecken när DET känns viktigt och inte bara självklart!).
  • Lite, lite av känslan från när jag var 19 och osårbar återkommer.
  • Suget på onyttigheter dämpas till förmån för riktig aptit.
Det finns säkert fler positiva saker, men det här är vad jag kommer på just nu, på rak arm. Räcker bra för mig, underbart är ordet!

Nytränad, nyduschad och med alla barnen i säng ska jag nu slå mig ned med en kopp thé och njuta av nystarten av Vita Huset.

Lycka är ett val.

Etiketter: