fredag, februari 10, 2006

topp-till-tå-inspektion

Vissa bloggar handlar enbart om vad skribenten planerar att ha på sig eller vad han/hon bär för tillfället. Kanske läge att gör en inspektion av mig?!

Nedifrån och upp eller uppifrån och ned?

Uppifrån och ned!

* Glasögon; diskret svart båge och ganska fyrkantig modell. Inget märke, eller snarare Synoptiks eget märke.
* Makeup; Maybelline svart mascara, grön ögonpenna av märke som jag inte kommer ihåg, YSL ögonbrynspenna i brunt.
* Grön långärmad top i bomull/spandex.
* Grön/turkos/rost/brun scarf från Indiska lindad två varv runt halsen.
* Brun volangkjol i smalrandig manchester från HM.
* Svarta, höga stövlar med låg klack från Don&Donna.
* …och så en ring från Efva Attling.

Låter det OK?
Mina egna kommentarer till det hela är att

* Brillor = Arbetsdag. Det handlar inte om fåfänga utan snarare att jag tycker att det blir någon konstig distans till världen med brillor på. Det är främst när jag stirrar in i datorn jag behöver dem.
* MakeUp = Arbetsdag. Jag målar mig aldrig när jag är ledig.
* Tröjan är väldigt mycket jag. Allra helst har jag en långärmad tight top och sen en kortärmad inte lika tajt ovanpå, men idag blev det alltså bara ett lager.
* Sjalen är ett måste! Mellan september och april har jag ALLTID sjal, jag har ett helt batteri hemma! Det är alltså inte några sidenscarfar från Hermes utan mer åt Palestinahållet.
* Det är rätt ovanligt att jag bär kjol vintertid men idag kändes det som en sådan dag. Fast nu såhär efter ett par timmar längtar jag lite efter mina jeans, eller framför allt att komma ur de otrevliga stumpbyxorna!
* Föredrar curlingkängor före stövlar, men till kjol är det inget alternativ!
* På smyckesfronten har jag lite olika att växla mellan, sällan jag har mer än en ring eller ett halsband. Less is more.

Nå – känner ni igen mig om ni ser mig nu? Eller framstår jag som världens dussintjej?

Etiketter: