torsdag, mars 08, 2007

biverkningar

Det är sjukdomen som är farlig-farlig-farlig men det är medicinerna som bryter ner henne.

Medicinerna har gjort att hon hamnat på sjukhus:
* hela kroppen är vätskefylld – de har utan vidare tappat ut sex liter.
* stora eksemblaffor som kliar har dykt upp i ansikte, på ryggen och på armarna
* känseln i läppar och mun är borta
* håret rasar
* all magaktivitet avstannar; i klarspråk kan hon varken kissa eller bajsa

Jag tänker att om detta är biverkningarna, hur eländig är då inte sjukdomen?

Har lovat henne att inte söka information på nätet men naturligtvis kan jag inte låta bli. Jag googlar, läser och väger info mot varandra. Läsningen är dyster.


Snart ska jag samla ihop mig, ringa upp och babbla lite om gårdagens TV-program, dagens träning och annat trams. Som om allt var som vanligt.

Etiketter: