fredag, februari 09, 2007

min syrra

Idag påbörjar hon sin behandling.

Knölen kom för knappt ett år sedan och därefter har det varit undersökningar, behandlingar, operationer, provtagning och väntan, väntan, väntan.

Det som var en knöl har blivit fler, nu är de inte längre bara i armhålan utan i buken, i ljumsken och gud vet var.

Hon är min syster.

Jag gör vad jag kan för att hålla modet uppe på dig, syrran. Pratar om det hemska närhelst du vill, men ännu oftare om det vardagliga; rean på Lindex, middagsmat och tv-programmen. Och du ska veta att om det hemskaste hemska händer så kommer det aldrig gå någon nöd på dina ungar, jag är deras moster och du kan känna dig trygg.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Åh, nej vad svårt!

Visste inte du hade en syster eller att hon var sjuk. Måste missat det, om du nu skrivit om det.
Min syrra opererade ju sin njure i somras och även om det inte var livshotande så gick hon igenom en liten "livskris" då och det var mycket som var jobbigt. Skönt om man kan stötta varandra då.

Ska hålla tummarna och tänka på er!! och även om jag inte är så kramig (utanför familjen) IRL så skickar jag en cyberkram.

10:08 fm  
Blogger Sara said...

Ibland blir ens egna små problem så obetydliga. Man skäms över att ens kalla dem problem.
Jag tänker på er och håller tummarna hårt för att allt ska gå bra för din syster!

Stor kram, Sara (på ny bloggadress)

8:33 fm  
Blogger Runt 40 said...

havsfrun: vet inte om jag nämnt syrran förr, men nu hettar det liksom till värre än tidigare..tack för din kram!
sara: allt är relativt - inget att skämmas för. ses på din nya adress :-)

12:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home