måndag, januari 15, 2007

rea

Helt absurt.

Det är det enda jag kan säga om hur det var när rean drog igång i klädaffären som kännetecknas av de randiga tröjorna. Jösses.

Jag menar – visst har PoP hyggligt snygga saker och visst är det bra kvalitét, men inte i proportion till den hysteri som jag såg prov på igår. Utanför butiken stod en lång rad med män vaktandes barn-vagnar och inne i butiken knuffades höggravida kvinnor med ny-förlösta. Reaproffs slet åt sig allt inom synhåll och ställde sig sedan i ett hörn och sorterade igenom sitt berg (det som inte föll i smaken släpptes på golvet och snart var någon annan där och skyfflade upp vad-det-nu-var). Kön ringlade som en orm runt hela butiken – faktum är att köslutet gick parallellt med den del av kön som nästan nått kassan…

Det här kunde jag konstatera genom skyltfönstret – inte en chans att jag gav mig in i den röran! Det var befriande tomt (slump eller samband?) inne i på både H&M och Lindex varpå jag kunde göra hyggliga reafynd där i lugn och ro. När jag sedan passerade PoP på seneftermiddagen hade lugnet lagt sig även där, personalen gick och städade upp efter slaget; vek ihop, hängde upp och hängde tillbaka allt som hamnat fel.

Tydligen är inte LillStumpans storlek det som går först, där fanns det en hel del kvar (medan babyhyllorna var i princip tomma). Trots detta blev det inte så mycket handlat - jag tyckte faktiskt inte att reapriserna var något att hurra över; en knapp hundring för t-shirts, runt tvåhundra för klänningar. På jackor var ordinarie pris sänkt med 10-15% - inte att förakta eftersom de är rätt dyra, men inte heller något som får mig att spontanshoppa…

En liten kjol och en söt topp till LillStumpan – det var resultatet av alltihop för vår del. Mycket väsen för knappt ingenting.

Etiketter: