onsdag, januari 03, 2007

checkar in

Så där ja – tillbaka till vardagen.

Ledigheten har varit suverän – vi har haft jätteskönt! Nivån blev precis lagom; lite gran, lite skinka, några klappar och lite nyårssmällar. Vi har mest gjort ingenting; spelat lite spel, kollat film, lagat god mat, varit ute och sprungit (hur fint som helst på små skogsvägar), läst… Mobilen har varit avstängd.

Vår lilla stuga funkar finfint även nu när det inte är sommar och man inte kan vara utomhus på samma sätt – vi får plats, springer inte på varandra men är ändå nära. Jag är så glad att vi inte gav upp i den tröstlösa jakten på hus utan kämpade vidare tills vi hamnade rätt!

Det här låter säkert urtrist för många; när man är ledig ska man kanske passa på att göra massor, umgås med folk och fylla dagarna med aktiviteter? Att lägga ribban på ”lagom” är att sikta för lågt?

I ett sådant perspektiv är vi ett gäng passiva kollin. Kanske är det så, men jag bryr mig inte – det här är kvalitet för oss!


Och så är det nytt år med oskriven kalender. Lite vidskepligt törs jag inte ha några löften eller önskningar – jag hoppas att livet puttrar vidare. I lagom fart.

Etiketter: