tisdag, december 05, 2006

klappar

Jag må släpa efter vad det gäller adventspynt, men på julklapps-fronten ligger jag bra till! Har ett bra tag haft en lapp i handväskan där jag klottrat ner idéer och nu har dessa börjat omsättas till verklighet och små högar börjar ta form.

Först av allt; vi snackar SMÅ högar. Jag tycker det är äckligt med presentberg värda en halv månadslön till varje unge, så mycket grejer att de inte ser skogen för alla träd… Nej, några väl valda klappar – det är min melodi. Sen piggar jag gärna upp en trist tisdag i mars med en skoj överraskning – något som bara hade försvunnit i röran på julafton kan verkligen komma till sin rätt då istället!

Åter till klapparna; vi lirar ju i två olika ligor med barnen – elvaåriga killar och en snart treårig tjej. Killarna är för stora för leksaker och är mer intresserade av dataspel, vissa böcker (typ Guinness Rekordbok) och DVD-filmer. LillStumpan har inte fattat det här med paket, jag tror att julklapparna betyder mindre för henne än granen, ljusen och dofterna. Några små dockkläder och en Nicke Nyfiken-film finns i hennes hög.

Några mjuka paket har vi också – till killarna blir det pyjamasar (det är hopplöst att hitta något utan hemska tryck men inte gubbigt) och några fleecejackor som är som pappas coola jacka. Till LillStumpan blir det en mys-pys-plysch-overall med favoritBamse på.

Låter det trist?

Själv må jag säga att jag känner mig väldigt nöjd och jag tror faktiskt att ungarna kommer bli glada med!

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänk om jag kunde vara lite mer som du är. Ordning och reda på julklappsinköpen minsann. Vad härligt det måste kännas att ha gjort bort det mesta.
Hatten av. :)

12:11 fm  
Blogger Runt 40 said...

Vi kan byta tjänster du och jag - du piffar lite hemma hos mig och jag strukturerar listor till dig!

8:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Min minsting fyllde 3 år för tre veckor sedan och vi önskade då bidrag till en egen säng för hans räkning. Min pappas fru tyckte att det var den tråkigaste önskningen hon hört talas om men om hon hade sett hans min första gången han la sig ner i sin nya säng hade hon ändrat sig. Klart lillkillen ville ha en likadan säng som storasyster och storebror har inne i sina rum!!! Han var så lycklig och växte flera decimeter nu när han också har en "storsäng".

Att förena nytta med nöje är bäst när det handlar om presenter tycker jag!!!
Kram Lena

12:23 em  
Blogger Runt 40 said...

Klockren present!
Förmodligen strålade han på samma sätt som min träningskille som fick pengar så han kunde köpa en extrafin dräkt istf en ordniär träningsdräkt - han glittrar som guld varje gång han drar på den! Mormor som gav pengarna tyckte dock det var bottentrist gåva...

1:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home