fredag, december 01, 2006

kalender

Hur bakom flötet får man vara?

Jag har MISSAT det här med att det faktiskt är första december idag och att alla barnen förväntas ha en – MINST en – kalender att pilla upp luckan på. Eftersom killarna inte tjatat och LillStumpan inte har koll så har det hela fallit bort.

Men nu känns det lite tomt. Det SKA liksom hänga en kalender från scouterna i köksfönstret; en kalender med samma gammeldags bilder i luckorna från år till år…

Ikväll är det jag som traskar ner i källaren och hämtar upp lådan med stjärnor och ljusstakar – någon ordning får det vara.

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Hallå! Har du vaknat ur felträsket?
Höll på att skicka maken på dig snart. Han har forskat på "feltoleranta system". Något för dig kanske?

Kalendrar kan införskaffas för tidigt också. Duktiga jag hade i år köpt tv:s julkalender redan för 2 veckor sedan. Bara 1 av 4 ungar visste var deras var någonstans i morse vid första avsnittet. Skrik och panik.
Nu återfunna.

10:25 fm  
Blogger Runt 40 said...

Feltoleranta system? Kan han uttala sig om feltoleranta förvaltare? FINNS det sådana - jag är det INTE!!

:-)

Är TV-kalendern nå´t i år? Eller ska jag nöja mig med en chokladkalender (fast chokladen är USEL i sådana - brunfärgad massa är mer sant) istället?

11:55 fm  
Blogger Medelålders mode said...

Barnen verkar tycka julkalendern är ok. Mellansyster har förstås läst en del av böckerna men verkar inte så besviken för det.
Chokladkalendrar är äckligt. Vi har en tomtekalender på väggen som vi lagt skumtomtar i. Konstigt nog har vi redan kommit till den 15:e december?

9:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home