fredag, november 24, 2006

ingen fara med mig!

Näe då – det är ingen fara, det är inget förfärligt som har hänt.
Jag är med, jag är på.

Det som hejdar bloggandet är jobbet.

Efter ett år av analys och tre år av programmering har företaget produktionssatt ett nytt system. På det stora hela har allt gått fantastiskt bra (räkna på sex-sju programmerare på heltid varje dag i flera år – det blir en massa kod det!) men självklart är det efterskalv: stopp här, fel där, beräkningar som trasslar, utskrifter som fastnar, körningar som går på näsan…

Mitt i allt sitter jag som en trafikpolis.

Så ser ni en tjej som sitter på en refug och pekar med hela handen – då är det med största sannolikhet jag.

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken tur! Tänkte mejla dig idag, men det kommer hela tiden en massa emellan och nu måste jag rusa till dagis... Då vet jag att allt är bra, mejlar under helgen!

1:22 em  
Blogger Medelålders mode said...

Man började ju så smått undra.
Men nya system brukar inte vara att leka med.

5:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home