tisdag, oktober 31, 2006

win - win situation

Det är när man känner sig som allra bäst på jobbet som man ska söka nytt arbete.

När man har flyt, känner sig uppskattad, kan leverera, får skratta tillsammans med sina jobbarkompisar trots att stresspiskan viner runt öronen – DÅ ska man kolla på annonser och skicka in ansökningar hit och dit.

I dessa lägen formulerar jag floskler som ”verbal ledartyp” och ”strukturerad & lösningsorienterad”. Utan att darra på pennan skriver jag också att jag är flexibel, har lätt att samarbeta och trivs med många bollar i luften. Fråga mig en dålig dag och beskrivningen låter helt annorlunda.

Nu har jag verkligen ingen avsikt att byta jobb, däremot hoppas jag att jag kommer vidare i uttagningen hos några av de företag som fått mina ansökningar. Skulle verkligen sitta fint med lite ego-massage – lite av ”ha, jag är efterfrågad på marknaden!”. Kolla hur löneläget ser ut utanför min lilla bubbla, kolla förmåner och annat. Om jag INTE kommer vidare på intervju gör det faktiskt inte då mycket; jag sitter ju bra där jag sitter och har för närvarande gott självförtroende tack vare det flyt jag för tillfället befinner mig i!

Etiketter: