måndag, oktober 09, 2006

installerat och klart

Hade mina tvivel & kval runt installationen av Officepaketet. Äger en hederligt betald licens av Office 2003, men sen står det utanpå paketet att den bara får användas på _en_ dator.

Skulle jag köpa mig en ny till licens till vår nya dator? Eller skulle jag i all hemlighet installera den vi hade? Känns hur kriminellt som helst – jag är patetiskt ärlig ibland.

Argumenterade fram och tillbaka med mig själv; det handlade ju inte riktigt om att stå på Plattan och kränga svartkopior; det här var ju för användande av samma personer i samma hushåll. Min snåla sida vann, den ärliga fick backa tillbaka och så satte jag igång.

Knappade svettigt in alla siffror & bokstäver i nyckeln och kom vidare till licensavtalet. Såg till min förtjusning att med yttepyttesmå bokstäver konstaterades att man HAR RÄTT att använda samma licens till en dator till i samma hushåll! Tjohoo!!

Nu finns alltså Excel, Word, Outlook och PowerPoint helt ärligt på den nya lilla skönheten. Jag har fått igång modemet så vi kan köra den över telefonlinan på landet – mycket praktiskt. Alla de senaste uppdateringarna på både operativsystem, Office och antivirus är också nerladdade och överföringen från kameran till datorn funkar.

Det gör så ohyggligt mycket för mitt självförtroende att jag klarar sån´t här själv! Jag känner mig fantastiskt duktig & smart och liksom självgående! Mums-mums för mig som svackar så ofta.

Etiketter: