fredag, oktober 06, 2006

färdighandlat och -installerat

All right:

Dator inköpt.
Operativsystem installerat.
Antivirusprogram installerat.
Trådlöst nätverk aktiverat.
Hopkoppling med trådlös skrivare klar.

Phu. Det blev sent igår.

Nu återstår att installera officepaketet & drivrutiner till digitalkamera samt att få igång mailen, men jag har ju hela helgen på mig…

Om man ska generalisera var det nog enklare att vara husmor på 30-talet, kraven var tydligare: föd barn, laga mat, städa. No more – no less, inte mindre jobbigt men mer tydligt.

Å andra sidan måste jag säga att det är en oerhörd tillfredsställelse när man får till något på det sättet jag lyckades igår, när skrivaren borta i arbetsrummet rasslar till då jag trycker på knappen i vardags-rummet!

Vad blev det då för dator? En Acer med 1024 MB internminne, 15 (eller var det 15,4?) tum skärm och 1,6GHz processor. Onödigaste bonusen är inbyggd webbkamera, men den kom alltså på köpet. Nu ska jag inte kolla på några priser och modeller på ett bra tag, jag har köpt något jag är nöjd med och betalat ett pris jag är nöjd med – case closed.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Imponerad!

Kom på en nackdel till med att vara gift med en datanörd och det är att jag blivit helt hjälplös i sådana situationer som rör datorer. För 15 år sen försökte jag i alla fall. Nu är det bara "I know nothing"

10:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home