torsdag, januari 04, 2007

fel dag?

Inte många är sugna på att festa direkt efter nyår – glädjen att klä upp sig, smajla till sig och förbereda fint inslagna presenter är för de flesta helt slut.

Det är ruskigt trist att ha oturen att ha födelsedag just efter nyår. Ingen, INGEN, är intresserad av att komma ens på det minsta lilla kaffekalas. Ingen uppvaktning på dagis, skola eller annat är att räkna med – trots att alla andras födelsedagar firas med sång och något extra.

Den här knipan har vi försatt LillStumpan i.

Hon har nu tagit steget från tvååring till treåring och i familjen (=mamma, pappa och brorsor) är det firat med tårta med ljus, finfina presenter, ballonger & serpentiner samt önskerätten pasta med köttbullar. Resten av världen tackade antingen nej eller ignorerade;
- åh, den dagen tror jag inte att vi kan komma – vi har varit borta så mycket under helgerna så vi ORKAR inte ett kalas till.
- ja visst ja, det var IDAG det?!
- Ska vi försöka fira det lite senare i månaden?
- Jag glömde – jag kommer förbi med en present till helgen.

…eller total tystnad.

På dagis brukar de sjunga och rita teckningar men inget sådant blir av eftersom det inte är riktigt ordinarie verksamhet dessa mellandagar – å ena sidan förstår jag det, å andra sidan tycker jag det är ruskigt opedagogiskt. Eller är jag stingslig?

Just nu är det nog bara jag som är ledsen – LillStumpan var och är hur glad & nöjd som helst! – men ändå…? Hur blir det nästa år när hon begriper mer?

Jaja, hur som helst – nu är vår älsklingsprinsessa tre år gammal och jag är så oerhört glad & tacksam över att hon finns!

Grattis gumman - jag älskar dig!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till stora tjejen!
Men fy vad taskigt att inte ens komma på ett litet kalas!?? Min ena syrra fyller snart och hon skulle bli galen om vi inte kom dit och firade. Och brorsan fyller strax innan jul, samma sak där. Vi firar. Trist av resten av världen att inte uppvakta!
Kul att du är tillbaka förresten! Själv har jag inte bloggat på min blogg på evigheter, bloggar tillsammans med min bror på ett annat ställe ett tag nu. Ska ta tag i min egen blogg snart igen.

7:45 fm  
Blogger Medelålders mode said...

Grattis i efterskott. kring jul och nyår ska man inte fylla år. Varken före eller efter. Men dom kommer ju när dom vill, de små liven.

5:40 em  
Anonymous Anonym said...

Tänkte mejla dig nu, bla länken där jag befinner mig nu ett tag framöver, men sitter här med en ny Mac och alla adresser raderade! Snälla, mejla mig!

7:08 em  
Blogger Runt 40 said...

Jag som var så nöjd att jag knep över tolvslaget när hon bara ville ut-ut-ut två veckor för tidigt...

3:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home