fredag, februari 16, 2007

flytt

Om man kan vika ihop en flyttkartong utan att tveka över vilken flik som ska fällas först för att kartongen ska bli stabil – då har man förmodligen flyttat alldeles för ofta.

Tack och lov är det inte mitt hem som ska flyttas nu utan bara mitt kontorsrum. Hur många gånger har jag inte gjord detta sedan jag började här på företaget? Vågar inte räkna.


Jag ska från den ena lilla beiga modulen till en aningen större men fortfarande lika beige modul i andra änden av korridoren. Tycker egentligen att det inte borde vara nödvändigt att plocka ned allt i lådor, men inser att det nog blir lättare i alla fall; tjocka pärmar med dokumentation väger bly.

Inser hur mycket bråte jag kånkar runt från plats till plats; saker som borde arkiveras eller kastas istället för att samla damm hos mig. Egentligen är det bara ett par, tre pärmar jag använder regelbundet, resten bara står där.

Högen med ”personliga tillhörigheter” är också nedpackad. Den högen består huvudsakligen av träningskläder, vi har finfina träningsmöjligheter och bra löpspår alldeles runt knuten så kläderna ligger inte och samlar damm utan de används regelbundet (och ersätts med rena).

Vad mer har jag packat ner? Radion. Hålslag & häftapparat. Kaffemuggen. Bilden på ungarna.

Nu finns inte ett spår av mig kvar här.

På måndag kommer jag antagligen få vänta ett par timmar tills dator och telefon är igång i nya rummet, sen är det bara att sprida ut alltihop igen… Hur länge jag nu blir kvar där - det få tiden utvisa.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Ville bara kika in på din blogg också, och tacka för din gulliga kommentar hos mig :D

Ang. inlägget lite längre ner, "mina tre ljuvliga", förstår precis hur du känner. Att se dom må bra och utvecklas är ju verkligen en lyx man har som förälder, lika jobbigt som det kan vara att se de må dåligt. Men när det känns sådär bra är det verkligen en fröjd ;-)

6:30 em  
Blogger Medelålders mode said...

Har du flyttat färdigt snart???

3:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home