onsdag, februari 14, 2007

små hjärtan

Jag blir lite matt av alla hjärtan hit och rosor dit.

Minns för ett par år sedan – killarna var nog 6-7 år gamla - båda pojkarna STORGRÄT när jag kom och hämtade dem från skolan just den här dagen, den 14:de februari. Många av de andra ungarna hade fått presenter av sina föräldrar på morgonen ”…för att deras mammor och pappor älskade dem”. Gissa vilken slutsats mina små gossar dragit eftersom de inte fått något..?

Det tog en lång stund innan missförståndet var utrett och alla tårar var borttorkade.
Små gubbar, mamma och pappa älskar er ALLA dagar, inte bara just på Valentindagen.

Jag vidhåller att det är precis så; kärleken finns där varenda dag, inte bara på kommando just idag. Kanske det för vissa är lättare att klämma ur sig orden just den här dagen, men jag vet inte - blir det inte lite krystat ibland? Självklart ska alla som vill fira göra det, men hemma hos oss blir det inget speciellt.

En tanke bara; kan Valentindagen användas för att få alla att skänka en extra slant och tanke till alla barn med hjärtfel – då är det en annan femma, då är jag med till 110%!!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Håller med. Hjärtebarnen har ju fått extra uppmärksamhet en sådan här dag och det är bra. Men läste att en skola i stockholm höll stängt den 14:e för ros-utdelning gått till överdrift och vissa blev ledsna som ingen fick.
Jag hade säkert inte fått någon då jag gick i högstadiet. Helt idiotiskt att det kan bli så.

1:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home