måndag, september 04, 2006

snart är det vinter

Dags att börja inventera ungarnas vintergarderob; vad passar? vad passar inte? vad måste kompletteras?

Känns som det inte var länge sedan jag rensade undan alltihop och nu är det redan dags att dra fram bråten igen…

Nåja.

Om jag ger mig på att gissa kommer killarna behöva både jackor och kängor samt vantar och mössor. LillStumpan behöver overall och kängor, i övrigt har hon nog galonisar och annat så hon står sig.

Ett snabbt överslag i huvudet *räkna räkna* säger mig att det här inte kommer att landa under tre tusen (då räknar jag femhundra per jacka/overall samt femhundra per kängpar vilket är väldigt optimistiskt och inte speciellt flärdfullt), troligen är fyra tusen en mer trolig summa.


Suck.

Note to myself: avsätt hela septembers barnbidrag till detta.

Etiketter: ,