fredag, juli 14, 2006

den bästa dagen!

Knycker rubrik och några rader från en av mina favoriter, Havsfrun:

Är inte detta den bästa dagen?

Sommarlovets första dag.
Hela sommaren ligger framför en.

Kan det sammanfattas vackrare?

Just så känns det idag när jag sitter på jobbet med bara ett par timmar kvar. När eftermiddagen kommer ska jag hem och sen tillsammans med make och LillStumpa fara iväg till landet. Det mesta är packat så det är bara att låta bilen rulla iväg. Om ett par dagar hakar små-pojkarna på och då är familjen samlad igen – min familj som jag älskar i med- och i motgång, i regn och i solsken.

Vi har inga direkta förväntningar, inga höga ambitioner och inga direkta mål; vi vill dämpa tempot, hinna med oss själva & varandra, göra ingenting. Det FINNS att pyssla med för den som blir rastlös; snickra ihop myggfönster, klippa gräsmattan, baka sockerkaka, plöja bokhögen – men det finns inga måsten.

Bloggen stängs ner ett par veckor, framåt skolstart är jag tillbaka.
Lev väl!

P.S. Favvogrannarna vaktar hem, blommor & fiskar, så tjuvar göre sig inget besvär!

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Hoppas sommaren hittills varit härlig! Det har den för oss. Är bara hemma och tvättar, gör räkningar, ok det blev lite bloggande också:)

Dottern står bakom mig och glor:"Konstiga räkningar!" Hon vill spela sims. Landet ger tydligen datorabstinens!
Kram!

12:20 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Sommarlovet.. vad hände med det? Hur kan två månader gå så fort?

10:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home