onsdag, juli 12, 2006

fem saker

Mellan varven cirkulerar ju enkäter (eller utmaningar eller vad man nu vill kalla dem) runt bland bloggarna. Ibland är de skoj, ofta alldeles för långa, då och då ointressanta.

Nåja, när det är så´n bloggtorka överallt kan jag ju ta mig an den här, trots att ingen skickat den till mig (är jag patetiskt nu?), kan vara bra att granska sig själv ibland…

Fem saker jag har i min frys
* Glass
* Rostbröd
* Kycklingfiléer
* Surdegskultur
* Massa is. Någon (en glasstjuv gissar jag) hade missat att trycka till dörren ordentligt; av en lite glipa kan det bildas stor mängd is...


Fem saker i min bil
Jag varken åker eller kör gärna, allt jag bidragit med till bilen är kräkrelaterat:
* Hink för dottern att spy i
* Hushållspapper att torka spya med
* Våtservetter att torka spya med
* Handuk för att skydda barnstolen från spya
* Liten tygapa för att pigga upp den som just spytt

Vår dotter är VÄLDIGT åksjuk.

Fem saker i min garderob (som nog egentligen ska kallas klädkammare)
* Kläder
* Toapappersbal
* Dammsugare
* Kasse (eller kanske kassar??) med urvuxna kläder
* Låda med hemlisar (att pigga upp deppiga & uttråkade barn med)


Fem saker i min handväska
* Plånbok
* Ficklampa
* Gerber multiverktyg
* Telefon
* Ett par strumpor stl 24


Fem personer att langa vidare till
Är det någon som är sugen är det bara att köra!

Etiketter: