måndag, juli 03, 2006

rapport från helgen

Ännu en helg har tillbringats på landet – hur skönt som helst!

Det är en konst i sig att kunna slappna av och hemma i stan funkar det sällan, det är så många ”ska bara…” som pockar på; ska bara sätta på en tvättmaskin, ska bara ta ett varv med dammsugaren, ska bara bära ner det här i källaren, ska bara lägga det här på plats. Sen när allt är avklarat är det sen kväll och jag är trött & sur och vill inget annat än kolla obducent-serier (typ CSI, Jordan, Bones) på TV och somna.

På landet blir det en annan sak. Vi har ingen tvättmaskin (än), inte så förfärligt mycket grejer att hålla rätt på och inte speciellt många TV-kanaler. Dessutom utvecklar barnen – alla tre – en förmåga att roa sig själva på ett helt nytt sätt; ena killen har varit parkerad i häng-mattan med två Fantomentidningar, andra killen har lekt tjuv & polis med LillStumpan. Jag har avlägset hört deras skratt varvas med att han tränat henne att väsa ”freeze, I´m the sheriff” och andra tokig-heter. Maken har donat i snickarboden och själv har jag har tillbringat ett par timmar i hängmattan (lyckades finta iväg grabben!), en bra stund framför grillen och dessutom viss tid i solstolen. Idylliskt som 17!

Helt utslagen har jag dock inte varit; vi har möblerat om och hängt tavlor och plötsligt har kåken blivit mer vår, vi har tagit en sväng till affären och ordentligt kollat av sortimentet, vi har fixat lillstugan så den är städat & möblerad om någon skulle vilja hälsa på… Men allt det här har gått under rubriken ”roligt” och inte under rubriken ”krav”. Dessutom är det värt att notera att maken och jag gjort mycket till-sammans; vanligtvis (=hemma i stan) gör vi saker och ting på varsitt håll i någon sorts iver att vara mer effektiva. Hur gosigt som helst!


Det känns som jag varit på långsemester och inte bara avverkat en vanlig sketen helg.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är oxå "runt 40 " och har läst din blogg några gånger..
Ligger på mina favoriter !
Tänkte bara lämna ett spår av uppskattning och önskar en Trevlig sommar/Snurran

11:48 fm  
Blogger Runt 40 said...

så roligt med en ny bekant -välkommen hit!

12:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home