onsdag, juni 28, 2006

sommar

Kan inte fatta att det snart är juli månad. Sommarsolståndet har passerats, midsommar likaså. Snart kommer det att märkas att kvällarna blir mörkare igen och den skira sommargrönskan som nyss kom är redan på väg att mörkna till en mer mättad grön färg.

Och ändå har min sommar knappt börjat.

Har två veckor kvar på jobbet innan jag får ledigt, men tempot går ner på sommaren. Även om jag sitter i min lilla grå kontorsmodul kommer jag ha möjlighet att slösurfa lite, glo ut genom fönstret och få tillbaka normal vilopuls. Därefter har jag många, långa veckor framför mig när jag ska försöka göra bara sån´t som är snällt & bra för mig och min familj.

Jag hoppas att den här sommaren - trots att den får en sen start - kommer bli så där oändlig som den var när jag var liten. Där ena dagen går i den andra, där regn eller solsken inte spelar någon roll, där dagarna är märkligt lika men ändå inte långtråkiga. Där dagens evenemang är en tur till brevlådan och det känns helt OK att leva på filmjölk, Mariekex och grillad korv.

Att mina batterier som nu blinkar varnande rött laddas fulla.

Att den feta augustimånen kommer att lysa över en familj som är redo för - och sugna på - höst.

Etiketter: ,