torsdag, juni 15, 2006

jobb-röra

På jobbet är det inte bara effektiviseringsprogram (=ett antal människor ska få sparken) utan också omorganisation (=alla ska byta plats med varandra).

Det hela är misstänkt likt kulturrevolutionen i Kina; en liten trupp drar fram och håller möten dit alla vi förvirrade anställda tvingas gå, det ska röras i alla grytor, syften & mål är inte helt klara, visst tänkande ska bort och ersättas med annat...

Samtidigt ska ”the business go on”, vilket inte är så himla enkelt. Sitter med alla mina papper och pärmar nedpackade och väntar på en flyttgubbe som kanske kommer idag, kanske om två veckor. Hjärtat tar ett skutt varje gång någon går förbi min dörr för jag vet inte om det är jag som står näst på listan för det-är-dags-för-ett-samtal-med-chefen. Telefoner och nätverkssladdar kopplas ur. Sammanträdesrum försvinner. Väggar tas bort, sätts upp och flyttas.

Man har lovat att allt, både vad det gäller uppsägningar och flyttar, ska bli klart under sommaren – känns som en evighet och mitt tålamod är ju som sagt inte det bästa…

Tycker någon det är konstigt att jag drömmer mig iväg till landet?

Etiketter: