fredag, juni 09, 2006

mitt enda inlägg runt VM

VM har inte ens börjat än och jag är redan SÅ trött på skiten.

Tyvärr.

Jag är TOTALT ointresserad.

Önskar att jag hade entusiasm att delta i yran runt grupper, spelare, statistik, vadslagning, målvakter, skador, motståndare och allt som nu hamnar i fokus och placerar Irak, kvinnomisshandel, höstens val och annat till notiser längst bak i tidningen.

Hörde på radion att det gjorts någon undersökning efter förra fotbolls-VM och där konstaterades att i något land ökade antalet sjuk-skrivningar för män med 41%.

41%!!! Jösses.

Missförstå mig inte, jag tycker det är fantastiskt med all glädje & gemenskap som uppstår runt ämnet! Jag roas av att det faktum att 22 vuxna män som jagar en boll kan engagera så! Samtidigt ryser jag inför elände som pågår i skuggan av spelet; våld, girighet, konsumtions-hysteri och prostitution.

Mitt mål för den här VM-månaden är att försöka hålla truten och inte förta glädjen för alla som brinner för det här. Känns som en gigantisk utmaning!

Etiketter: