torsdag, juni 01, 2006

mens-gnäll

Vissa saker är mindre kul.

Mens.

Visst, bejaka min kvinnlighet och glädjas över min fruktbarhet och bla-bla-bla…. Spelar ingen roll; det är ändå inte kul att en gång i månaden känna sig sunkig, kladdig och ofräsch. För att inte tala om allt annat runt ikring; PMS, molande magvärk, chokladsug, irriterat humör och Gud vete allt.

Jag avskyr alltihop.

Och beträffande de praktiska arrangemangen:
Bindor är superäckligt.
Tamponger känns som jag bara vill byta på toaletten hemma eller möjligtvis på jobbet, ingen annanstans (vad tänker de på som bygger damtoaletter utan handfat?).
Har kollat på den där koppen men är lite tveksam.
Tygbindor – hu så hemskt.

Sen tycker jag också det blir värre med åren, eller blir det värre för var bebis man föder? Borde det inte rimligtvis lugna ner sig istället?

Suck.

Etiketter: