tisdag, maj 23, 2006

lång, jobbig dag

Blir en lång dag idag;

Först en två timmar lång sittning hos kloke mannen som hjälper oss att vänd och vrida på vårt föräldraskap, vårt förhållande, vår familj och vår resa. Känns bra men är jobbigt, otroligt jobbigt. Maken och jag har i viss mån åsikter som strider tvärt mot varandra och bägge två är vi envisa som grisar – klart det är jobbigt. Men någonstans kommer vi framåt och det känns bra.

Nåväl – några timmar på jobbet (och hur mycket jobbar jag? och hur mycket bloggar jag?)

På eftermiddagen ska vi till sonens nya skola och träffa hans nya lärare. Blir naturligtvis spännande men också jobbigt; har vi fattat rätt beslut som pekar ut honom som ”udda”? Nu kommer han hamna i grupp med andra ”udda” ungar, hur kommer det påverka honom? Vidare blir det liksom öppet för alla att se honom som udda, hur kommer det påverka hans självbild? Fast innerst inne är jag övertygad om att det är en bra lösning, med ny skola och nystart.

På kvällen ska maken ut med några kompisar för en välförtjänt öl eller två eller tre, jag unnar honom det av hela mitt hjärta. Ser samtidigt mig själv runda hela flocken barn där hemma, men det är ju i och för sig inte första gången jag gör det…


…och i ett fåfängt försök att trolla bort påsarna under ögonen hade jag köpt en ögonkräm som skulle svalka, dra ihop och pigga upp. Tyvärr visade det sig att jag reagerade illa på cremen, istället för att se ut som Askungen ser jag ut som häxan HiaHia runt ögonen…

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Måste kännas knepigt det där med grupp för "udda". Hoppas det blir bra.

Igårkväll fick min make ha flocken av barn när jag var ute och roade mig. Se till att få det själv också. Det piggar upp!

Fast imorse var jag trött.

4:48 em  
Blogger Runt 40 said...

Nu är det bevisat; tumhållning funkar!

10:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home