fredag, mars 17, 2006

diagnos

Gjorde något vansinnigt, halvdesperat i jakten på svaren runt sonen; ringde direktnumret till värsta, välkända experten för att ställa min fråga
- Vad kan det vara med pojken?

Gissa om jag blev paff när jag fick kontakt direkt, vänligt bemötande, ett långt telefon-som-övergick-i-mail-samtal, en bok-rekommendation och också en bokad tid för samtal öga mot öga.

??

Jag möttes av ett engagemang för vår situation: sonens möjligheter & utmaningar, för vår uppgift som föräldrar och hela bilden med resten av familjen och skolan/vardagen/livet.

??

Har beställt och börjat läsa boken som vi blev rekommenderade; med en stor klump i magen kan jag säga, för boken är som skriven om vår pojke. Och titeln på boken är namnet på en diagnos.

Sorg, lättnad, skräck, igenkännande – jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Mammas älskade lilla unge, jag har ju så länge känt att det är något speciellt med dig, nu kanske vi äntligen kan få hjälp med nyckeln till din värld.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Runt 40 said...

neonglitter - så skönt med din glädje, jag ser mest mörksvart just nu.

7:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home