tisdag, mars 07, 2006

stalker

Jag känner mig som lite av en stalker ibland.

Sitter på jobbet och skriver djupa utredningar, söker i databaser och knyter ihop informationstrådar samtidigt som jag försöker leda tre andra människors arbete – det kräver koncentration och koncentration kräver vila.

Vissa smiter iväg och tar en cigg, andra lägger patiens på datorn, de flesta slösurfar lite. Jag stalkar, eller FÖRFÖLJER som kanske är det bästa svenska ordet.

Mellan varje brilliant (!), jobbrelaterad slutsats jag drar hinner jag med ett varv runt mina favvo-bloggar. Klick-klick-klick; är det någon som uppdaterat? Knåpar vidare på min budget och sen klick-klick-klick; var det inte länge sedan någon bloggade lite? Går på ett möte och bestämmer något och sen en snabbis: klick-klick-klick; ÅH jag visste att jag skulle hitta nå´t kul!

Blir generad när jag ser att folk kommenterar sin besöksstatistik, känner mig påkommen. Vet vad ni tänker:
- Har inte människan något liv?

Döm själva!

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, jag kan kolla samma blogg tio gånger om dagen. Jag kollar när jag har tid, tills det dyker upp något jag inte redan läst. Du är absolut inte ensam, tro mig.

12:27 fm  
Blogger Runt 40 said...

Stalkers-online, du & jag?!

8:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Någonstans måste väl sådana som vi också få utrymme? :-)

För övrigt femte gången jag var in på den här sidan idag :-)

5:16 em  
Blogger Runt 40 said...

Du är alltid välkommen!

8:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Sällar mig till skaran.

Det där med besöksstatistik har fått mig att fundera, troligtvis är det bloggaren själv som sitter och uppdaterar sin sida, i brist på annat...för bloggare har väl inga liv!!!

/Buscilla

9:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home