onsdag, mars 01, 2006

mål, vägar och Charlotte Perelli

Drömde om Charlotte Perelli inatt, hur knasigt är inte det?

Antar att det var Aftonbladets rubrik igår som triggade drömmen; ”Charlotte Perelli ger råd till läsarna – tänk på varför ni blev kära i varandra”.

Mmmm.

Men jag vet inte om det är barnbestyr, vardagstrassel och trötthet som får folk att gå skilda vägar. Kanske är det olika uppfattningar om prioriteringar i livet som gör att man plötsligt inte har så mycket gemensamt? Att man har olika mål och olika önskemål om vägen dit?

Gratulerar Charlotte om hennes resa är så enkel som det framställs i allt som står skrivet om henne. Att hon ammar och sen går ut och river av en schlager. Att hon kliver upp på scen varje kväll och är trygg, in i märgen trygg, med att Angelo och Alessio har det bra. Att hon inte bryter ihop om tio år och ångrar sina val.

Hur kommer det sig förresten att alla verkar veta så väl vad de vill? Vad de prioriterar?

Jag vill ha en bra vardag med min familj. Jag vill vakna glad över en ny dag och somna glad för den dag som varit. Materiellt är det ett fritidshus jag drömmer om, i övrigt är jag nöjd. Det verkar ibland som det är fel att vara nöjd, man ska hela tiden ha nya mål att sträva mot, den som är nöjd framstår som visionslös.

Återkommer i detta ämne.

Etiketter: