onsdag, mars 15, 2006

utmaning från aha

1.Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Eh – ”UNIX in a nutshell”, jag citerar: run files thru tbl and nroff…

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan - vad rör du vid?En reklamCD från Nya P2; Blod, svett och tårar heter den.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Lokala nyheterna innan jag somnade igår.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
08:48

5.Titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen?
08:45

6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Fläkten i korridoren här på jobbet samt kaffeapparatens tjutvisslande.

7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
På väg från dagis till jobbet här för någon timme sedan.

8. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Min mail och några andra bloggar.

9. Vad har du på dig?
Jeans, långärmad t-shirt, kortärmad t-shirt och blårandig sjal.

10. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Minns sällan mina drömmar.

11. När skrattade du senast?
Igår när maken visade olika dansstilar för mig!

12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ful anslagstavla, trist whiteboard med klotter och ful tavla som jag täckt över med ett tygstycke. Inte mycket jobbinspiration att hämta på väggarna...

13. Har du sett något konstigt på sistone?
Kollade spegeln imorse…

14. Vad tycker du om den här utmaningen?
Varierad!

15. Vilken var den senaste film du såg?
Ser aldrig en hel film, somnar eller zappar. Tre minuter av Panic Room igår.

16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Se gårdagens inlägg.

17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Att jag FORTFARANDE drömmer om att bli flygvärdinna!

18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Det tål att tänka på.

19. Tycker du om att dansa?
Nej.

20. George Bush?
Fasansfullt att en så´n person får inneha en av världens mäktigaste positioner.

21. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
Sara.

22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Om jag fick bestämma skulle det bli Atle, men maken skulle tvärvägra!

23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Absolut.

24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Ett enkelt ”välkommen” skulle duga bra.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger The Female Dinousaur said...

Oooo, flygvärdinna! Shit, det skulle jag aldrig kunna bli! Flygrädslan har eskalerat med åldern.... Uscha! Atle är btw ett fint namn!

11:57 em  
Blogger Runt 40 said...

ser fram emot dina 81-mille-drömmar (det kan ju vara en excentrisk miljonär som GER dig kulorna, fick inte Marc Levergood ett hur värt 20´??)!

biggis; jag höll på att få jobbet i slutet av 80-talet men sen sket det sig på att jag var för lång (183cm). Har tyvärr inte kommit över det :-(

7:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home