tisdag, juni 13, 2006

lycklig

Smaka på de här orden: husägare och fastighetsägare. Låter hur torrt som helst men omätbart underbart!

Igår skrev vi på pappren, handpenningen är betald och tillträdes-datum bestämt; vi kommer in före midsommar!

Det bara bubblar av lycka i mig; vi får syrénbuskar, lillstuga till grabbarna, stig till badstrand, fräscht kök, blåbärsris, superfräscht hus, vatten & el, braskamin (eller vad det heter), hängmatteträd, snickarbod, altaner (observera pluralis!), brand- och tjuvlarm – allt som jag önskat mig finns!

Jag skulle kunna gå vidare och berätta om trägolv, kantarellställen, båtplats, telefonjack, utebelysning, vedförråd och det ena med det andra men orden räcker ändå inte för att beskriva hur klockrent bra allt känns!

Och bortom allt det praktiska är de så många andra saker som löser sig; vi kommer att kunna åka från stan till något välbekant – guld värt för ene sonen. Dotter kommer att få möjlighet att springa naken-fis på gräsmattan. Andre sonen kommer att kunna dåsa i häng-mattan. Maken får någonstans att pyssla med sina lite större fixarprojekt. Jag får ett andningshål från vardagsorkanen. Vi alla kommer att få möjlighet att cykla, fiska, ro, bada, åka skidor och skridskor (stället ligger i ett snöhål – de senaste 15 åren har det varit snö varje vinter).

Idag vill jag inte veta något om sönderfrusna rör, elräkningar som skenar, giftiga bär eller musskit i skafferiet – idag vill jag fortsätta att bara vara lycklig!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Wow, vad härligt det låter!

Se till att åk dit när syrénbuskarna blommar. Som jag njutit av våra några veckor nu. Och altaner, den som hade det..

Grattis!!

11:03 fm  
Blogger Runt 40 said...

tack-tack-tack!!!

Gissa om vi kommer äta midsommarlunch invid syrénerna!

12:02 em  
Blogger Runt 40 said...

Tack Sara - din tumhållning har än en gång hjälpt!

10:45 fm  
Blogger The Female Dinousaur said...

Men åh, va' härligt! Stort jättegrattis till dig och familjen! Vilken lycka!

9:55 em  
Blogger Runt 40 said...

biggis - lycka är ordet :-)

7:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home