torsdag, juni 29, 2006

pricka av listan

Kollar på min önskelista från maj månad och måste säga att jag är väldigt, VÄLDIGT belåten med utfallet!

Kan tillägga att det känns lite motsägelsefullt att nöjt bocka av ett antal större investeringar samtidigt som jag just frågat mig hur andra löser sin konsumtion ekonomiskt. Gissar att det finns flera svar men huvudfunderingen ligger runt spontankonsumtion (i motsats till planerad konsumtion) och konsumtion då utgifterna ständigt ligger över inkomsterna. De här två handlingsmönstren är för mig främmande; jag köper sällan något ”utanför listan” och ännu mer sällan något som inte ryms inom budget (ja, vi har en budget i excelformat på datorn!). Jag jagar alltså inte efter att döma den som shoppar!

Hur som helst:
* Huset – det blev vårt!
* Digitalkamera – jag läser testresultat och jämför teknisk data, innan semestern har jag den.
* Hängmatta – ordnat!
* Hörlurar – nedprioriterat.
* Belysning till akvariet – jag tog mig samman, hittade, beställde och bytte. Klart.
* Parfym – Inköpt. Känner mig naken utan min doft.

Materiellt (och på många andra sätt också) är jag mycket lyckligt lottad!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt!! Vad är det för parfym?

3:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home