onsdag, juli 05, 2006

kändis-span

Är inte speciellt uppdaterad på kändisfronten, vare sig den svenska eller internationella. Har mina favvisar - Brooke Shields, Geena Davis, Heidi Klum & Seal, Robbie Williams, Brad Pitt – som jag alltid stannar till vid om jag bläddrar i tidningar eller surfar runt, men annars… nej. Har på senare tid märkt att ytterligare någon som alltid är skoj att kolla på är Gwen Stephani; hon har kul kläder, är tjusig men inte pretto – vad 17 är hon känd för? Är hon sångerska kanske?

Jaja, nu stötte jag i alla fall på en bild med henne bärande sin lilla baby i en ringsjal och det värmer mitt hjärta, gammal sjalare som jag är! Lite mästrande skulle jag vilja tipsa Gwen att det känns ännu bättre om man drar upp hela arrangemanget en aning; då man lätt kommer åt att pussa babyns huvud är det lagom höjd för bästa avlastning. Lyckas man också få lite mer tyg under rumpan på babyn så han kommer lite mer i "grod-position" - då är saken klar! Vet att vissa skulle hävda att hon har sjalen bak-och-fram - att ringen ska vara fram - men det är absolut inget måste. Visst är det vanligast, men för mjölkstinna bröst är det en vila att den hårda metallringen sitter någon annanstans.


Hur som helst; hur många timmar har jag (och maken också för den delen, han älskade vår ringsjal) inte haft LillStumpan uppknuten på magen på det viset? Blir visst lite sentimental men det är bara SÅ GOSIGT att ha sin baby sådär tätt intill…

Etiketter: