fredag, juli 07, 2006

arkeologi?

Har storstädat killarnas rum.

Kan bara säga en sak – jösses.

En blandning av hot, mutor, utbrott och tjat gör att de då och då gör ett ryck och plockar upp från golvet, bär ut tvätt, tömmer pappers-korgen, stoppar tillbaka böcker i bokhyllan och ibland *kors i taket* dammsuger, men någon riktig storstädning blir aldrig av. Nu när de är bortresta tog jag mig alltså an projektet och…

JÖSSES.

Jag vill inte använda uttrycket ”sanitära olägenheter”, jag har inte heller ringt efter Anticimex, men jag har plockat, torkat, rensat, dammat, kastat, sorterat och muttrat. Mitt i alltihop har jag också facinerats; HUR kan det bli så här...tokskitigt...?

Jag är verkligen inte någon pedant, har också övat rätt ordentligt på att inte tjata FÖR mycket, rummen FÅR gro igen lite grann, men hade jag vetat detta, då hade jag nog dragit i bromsen tidigare.

Hur som helst, nu glänser rummen! Allt är på plats, allt går att hitta (för faktum är; allt HAR en plats – inget är lämnat att flyta runt), det doftar Ajax och nyvädrat – Sköna Hem kan komma när de vill!


Det blir intressant att se om killarna noterar skillnaden när de kommer hem :-)

Etiketter: , ,