måndag, augusti 28, 2006

tillbaka

Sommaren blev allt jag kunnat önska – vi har tillbringat många, långa veckor i vår lilla stuga. Alla sönderstressade, knollriga nerver är uträtade och klumpen i magen har försvunnit; vi har legat i hängmattan och tittat på himlen, grillat middagar som avnjutits med rödvin, spelat spel och sparkat boll med barnen, plockat massvis av blåbär, paddlat lite kanot, sovit länge på morgnarna, kollat engelska deckare på kvällarna, umgåtts med våra allra bästa vänner…

Kropp & själ som var så körda i botten har nu kommit upp till ytan; jag kommer på mig själv med att skratta åt småsaker, jag tänker ”asch det löser sig” när något går åt skogen, jag ser alla vackra, roliga sidor av min make igen! Barnen är inte bara jobbiga & besvärliga utan fantastiska, begåvade, skojjiga och världsbäst. Själv är jag inte så tokig jag heller!

Måtte nu den här underbara känslan hålla sig kvar länge, länge.

Etiketter: ,