fredag, april 13, 2007

kretsloppet

När döden klampar i farstun blir jag så uppmärksam på varje tecken på liv. Vårblommor, nyfödda bebisar, knoppar på träden – aldrig har jag sett dem så klart som nu. Aldrig har jag uppskattat dem så mycket som nu.

Hela kretsloppet känns mycket viktigare idag än igår; allt försvinner och allt kommer nytt. Det är så det är och det är så det ska vara, även om det är svårt att förstå.

Jag vill bara att turordningen håller sig. Gröna löv får inte falla. Mammor med småbarn får inte dö.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Satt faktiskt och tänkte på livets kretslopp igår när jag satt ute i trädgården. Såg hur allt spirade, nytt, fräscht, vårgrönt.

Tänkte på kontrasterna mellan liv och död, värme och kyla, om vi verkligen behöver kontrasterna för att uppskatta livet och värmen?
Men tänkte också att jag vill nog ha vår och sommar jämt. Och liv. Döden för inget gott med sig. Speciellt inte i förtid.
Hoppas allt vänder för din syrra.

6:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home