tisdag, september 05, 2006

smaskigt gott!

Beträffande ätbara grejer är jag inte så kinkig, eller det beror väl hur man räknar.

Kan hyggligt lätt ringa in de saker jag INTE äter; husmanskost (typ rotmos & fläsk), inälvsmat, puddingar… Ja, det är väl det.

Ge mig asiatiskt, friterat, kryddskarkt, libanesiskt, vegetariskt, onyttigt, italienskt, nyttigt, japanskt – det mesta slinker ner. Jag gillar kaffe, vin, thé, vatten, mjölk, öl, saft – jag dricker allt. På efterrättsfronten backar jag alltså för puddingar, typ brulée (hu!) men annars så; bring it on!

Är definitivt inte typen som alltid måste komma med förbättringsidéer som ”oj, med en nypa dragon skulle det här vara fantastiskt” eller ”jag dricker aldrig min latte utan lite kardemumma sprinklat över”. Trams. Det mesta är faktiskt antingen gott eller helt OK i alla fall!

I och med att jag är så smakmässigt medgörlig är det också tyvärr så att jag sällan hamnar i himlen på grund av något gott, jag mumsar i mig men hade oftast varit lika glad för något annat. Lite småtrist kan tyckas, men man kanske inte behöver vara kul på alla fronter? Det finns dock undantag och det smaskigaste av dem alla är GBs Carte d´Or Rocky Road. Länge bortplockad ur sortimentet men nu tillbaka och jag och många med mig jublar! Hör bara ”Fyllig chokladglass med marshmallows och pecannötter” – det är så man smäller av! När en så´n här kommer över tröskeln i vårt hem så är den min och bara min.


Sorry, man och barn – käka vad ni vill men håll tassarna från den här!

Etiketter: