onsdag, april 19, 2006

naken på torget

I Camilla "Deckardrottningen" Läckbergs blogg finns ganska ofta handfasta tips för författar-wannabees. Jag tycker det är otroligt intressant att hon åter-kommer till att författande är ett hantverk; det är inte bara att sitta och vänta på inspirationen - man måste sätta sig och skriva-skriva-skriva. Vidare kon-staterar hon att det faktiskt finns verktyg att använda sig av för att nå vissa effekter, det är inte en slump att vissa saker känns trovärdigt.

I ett inlägg diskuterar hon bland annat vikten av att teckna personerna bra; att man faktiskt bör fundera igenom många sidor av personligheter även om man sen bara använder sig av några.

Och då börjar jag fundera hur en personteckning av mig själv skulle se ut, detta utifrån den lista hon påbörjat. Inser rätt snabbt att det behövs nog inte, den som läst min blogg vet MASSOR om mig redan! Jösses, vad mycket jag avslöjar fast jag försöker hålla mig anonym.

Inte bra. Jag kanske bör försöka mig på några finter och dimridåer – plötsligt känner jag mig som jag står naken mitt på torget.

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ursäkta "Runt 40" men jag måste få ställa en fråga till "Alter Ego" som uppenbarligen fortfarande läser bloggar - VAR ÄR DIN SIDA??? Du hade ju äntligen återuppstått och nu är bloggen plötsligt helt försvunnen. Vafalls??
Tack på förhand, Megamamman!

8:30 em  
Anonymous Anonym said...

Och förresten "Runt 40". Vi vet ju inte vilket torg vi ska leta på så stå du lugnt kvar där. Naken och felfri som jag och min bästa vännina brukar beskriva oss när man precis klivit ur duschen eller dylikt! Inga finter och ridåer tack - jag är inte intresserad av din utsida eller IRL-adress. Jag vill veta mer om din insida och det är ju där du briljerar. Fortsätt!
Kram Megamamman

8:35 em  
Anonymous Anonym said...

Inte min vän nina utan min väninna! Ooops! /Megamamman

8:39 em  
Blogger Runt 40 said...

Haha - pik åt "Hemliga pappan" ?!

Jag fortsätter - fick mig bara en kalldusch av insikt som jag var tvungen att ta ställning till.

8:50 em  
Anonymous Anonym said...

Ursäkta igen "Runt 40" att jag använder din blogg till att kommunicera med "Alter Ego" men något måste jag ju säga och eftersom det är här hon återfinns mellan varven så får det bli här. Hoppas du inte misstycker!
"Alter Ego" - shit pommes frites! Det där var ju INTE så bra. Hur lyckades hon hitta igen dig i cyberrymden och hur mycket hann hon läsa...?? Tanken svindlar! Då förstår jag absolut varför det inte längre går att komma in på din blogg. Det måste kännas som när någon tjuvläser ens dagbok. Det ÄR ju som att någon tjuvläser ens dagbok och värst av allt ens egen mamma, som ju i ditt fall kanske inte beskrivits på det sätt hon skulle önska även om det du skrivit är sanningen. Jag hoppas vi får fortsätta ta del av ditt liv på en annan plats. Jag har saknat dig!
Kram Megamamman

8:08 fm  
Blogger Runt 40 said...

Megamamman och alter ego - jag gillar er bägge och det är en glädje att ha er här!

8:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home