tisdag, april 11, 2006

vill göra om

Tittar på en bild från när pojkarna var små, från när de var i den åldern som LillStumpan är i nu. Bilden gör mig ledsen, jag har nästan inga ljusa minnen från den tiden, har förresten knappt några minnen alls.

Det gick i ett; galonisar på den ene, galonisar på den andre, trösta den ene, banna den andre, byta en blöja, fixa mat snabbt som 17, skaka välling, medla, försöka natta, försöka vara rättvis.

På bilden ser de glada ut, två små lintottar som skrattar mot kameran.

Jag har inga minnen av att vi skrattade - gjorde vi någonsin det? Minns inga stunder av gos med sagobok i soffan eller glada utflykter eller dagar med solsken. Rimligtvis måste vi haft det bra ibland, men mitt minne är blankt. Ett svart hål.

Jag undrar vilka spår detta satt på killarna. Hur ser deras bild av sina första år ut? Är det en tjatig, stressad, ledsen & utsliten mamma och en arg, skällig pappa?

Önskar så att jag kunde göra om alltihop.
Göra om och göra rätt.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Runt 40 said...

Är det för sent att rätta till saker nu? Och är jag i bättre skick nu eller blir det bara ÄNNU mer fel?

1:01 em  
Blogger The Female Dinousaur said...

Det är aldrig för sent att försöka rätta till saker. Tror jag. Och nu har du Insikten.

11:10 em  
Blogger Runt 40 said...

Insikten gör ont men det är bättre att den finns och gör ont än att den saknas. Processen har kommit en bit på vägen.

11:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home