onsdag, april 05, 2006

detalj-problem

Ibland undrar jag hur folk gör;

Hur kan vissa dagisfröknar vara helfräscha efter en heldag med femton kladdiga tvååringar? Tänker speciellt på en som jobbar på LillStumpans avdelning; trots att hon målar, leker i sandlådan, äter & gosar - gör allt med ungarna - utan att hålla avstånd, är hon liksom skinande krispig även klockan fyra på eftermiddagen. Hur går det till? Jag är skrynklig och ibland även kladdig från ruta ett på morgonen.

Vidare; vissa har nylonstrumpor (ett djävulens påfund, men ibland åker de på) som ser splittnya ut även efter en hel dag. Vad är det för trix jag missat? Mina fastnar i stövelblixtlås, stolskanter, bordsben och även om det inte blir någon reva jämt så drar sig trådarna till en ojämn, ful fläck. Hur undviker man sån´t?

Och läppstift? Inte för att jag använder det så ofta men ibland så… Väljer jag torrare kvalitét så sitter det, men lixom flagar och spricker lite. Inte snyggt. Väljer jag fetare kvalitét så blir det jämnt och blankt men jag äter upp det på en kvart och så finns bara kantranden kvar. Inte snyggt det heller. Alla andra seglar runt med mjuka, vackra, jämt färgade läppar – hur gör ni?

Jag skulle kunna fortsätta och fortsätta, men väljer att inte göra det.

Undrar istället vart man hittar svaren på sådana här nesliga I-landsproblem.

Etiketter: