onsdag, mars 29, 2006

skoköp

Eftersom jag är en bra bit över 180 cm lång och hyfsat proportionerlig har jag svårt att få tag i passande storlekar; ärmar är för korta, byx-ben är för korta och klänningsmidjor hamnar fel.

Trist.

Jag har varken råd eller lust att lägga ner tusentals kronor på special-grejer, inte heller har jag tid eller lust att jaga runt. Mitt intresse för klädshopping är alltså minimalt, det hela handlar om att hitta det som sitter minst dåligt.

På dagens lunchpromenad råkade jag av någon omotiverad anledning kasta en blick mot skoaffärens skyltfönster och där stod förvånansvärt nog ett par vårskor som såg ut att vara just för mig; stora men med låg klack och dessutom lite mönster som förvirrar bort proportionerna. Var tvungen att se om mitt ögonmått stämde så jag gick in och provade och *häpp* de passade!

Hurra - vårens skokatastrof är avvärjd!

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lyckliga du! Ska hasta iväg efter jobbet idag. Enda tillfället att shoppa innan vår resa till NY. JAg avskyr att handla kläder, finns aldrig något som passar som jag vill ha, speciellt inte skor - min mardröm!

10:45 fm  
Blogger Runt 40 said...

Ska du shoppa INNAN du åker till NY?? Tokfia! Det enda du behöver är ett par bekväma skor (=gamla gympadojjor), resten köper du där!

10:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Men jag har INGENTING att ha på mig, inte ens ett par gamla gympadojjor (de stal 18-åringen när hennes gick sönder). Köpte i alla fall ett par byxor och en jacka idag. Skor får det bli i helgen.

11:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home