tisdag, mars 21, 2006

gröt?

Vad fasen lagar man till middag en sketen tisdag i mars? Har kört alla klassiker i botten och nu är huvudet helt tomt. Hoho – det ekar.

Än värre blir det av att jag ätit potatisgratäng till lunch, maken har ätit pastasallad, på LillStumpans dagis är det ris & fisk idag och på pojkarnas skolmatsedel stod det ris & kött. Hur jag än vänder mig kommer någon att sucka över att middagen var likadan som lunchen.

Det är också många ”inte” som stoppar; den ene killen äter INTE mojsiga saker i sås, den andre äter INTE fisk, dottern äter INTE mer än en nyhet i veckan, maken gillar INTE barnklassiker. Jag lagar INTE tre olika varianter av samma sak för att det ska passa herrskapet.


Jag är så oerhört avundsjuk på dem som är roade av matlagning, som tycker det är en vila att hacka, skära, fräsa och ha sig där ute i köket. Lylle dem som känner glädje inför att planera middagsmaten och som inspireras av Konsum.

Inte mycket som återstår - ikväll blir det havregrynsgröt om ingen kommer på något bättre.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gröt är fine. Nyttigt och mättande!

12:17 fm  
Blogger Runt 40 said...

aha: jag skriver din kommentar på en lappp och sätter den på kylskåpet: GRÖT IS FINE!

neonglitter: Kan inte säga att pojkarna jublar, men de äter.

8:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home