fredag, mars 24, 2006

inbjudningskort

Det låg fina, krusidulliga inbjudningskort i postfacken i skolan igår. Det låg i alla fack utom ett. Gissa vems?

Hur i helvete kan man tillåta det? Vad är det för förälder som låter sitt barn bjuda hela klassen utom en enda unge?

Ringde ursinnigt till skolan (det var ju i och för sig inte deras fel, samtidigt tycker man att liknande situationer måste hänt förr så man kanske kunde haft en regel som sade att sån´t som inbjudningar får skötas utanför skolan? Eller är jag på fel spår?) . Skolan lovade att ”ta tag i det”, men för oss är skadan redan skedd. Det kanske inte kommer hända igen, men min lille kyckling har fått sig ännu en onödig smäll bara för att någon är SÅ JÄVLA ELAK.

Sonen själv kommenterade det knappast, konstaterade bara att ”hon gillar ju inte mig så det är inte så konstigt att jag inte blir bjuden”.

Är det så att jag tar mer illa vid mig än han? Kanske. Troligen. Fast innerst inne tror jag ändå inte det.

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Batbut said...

Det är INTE okej! Definitivt inte. Förutom ta upp det med skolan skulle jag ta med tjejens föräldrar. Jag skulle ALDRIG låta mina barn bjuda alla utom en. Då skulle de inte få ha kalas! Fy fy fasiken vad fullt. Och elakt.

2:57 em  
Blogger Runt 40 said...

Skulle gärna men vet inte om jag kan - språkbarriär gör att det är svårt att kommunicera med dem...

3:25 em  
Anonymous Anonym said...

Definitivt är det inte OK. Din son må vara hur busig eller annat som helst (vilket han kanske inte ens är), men så här gör man bara inte!!! Allvarligt så måste dessa föräldrar vara helt...ja jag har inte ord för det..

7:52 em  
Blogger Jenkins said...

Hemskt. Vet inte vad jag skulle ha gjort i ditt ställe. Skulle nog bara vilja åka dit och spöa upp dom. Moget va?

10:23 em  
Blogger Runt 40 said...

Jag är glad för att det inte bara är jag som spontant reagerar med att bli mållös och att vilja banka skiten ur dem.

9:12 fm  
Anonymous Anonym said...

De flesta skolor har regler för detta, på min sons skola får inga privata inbjudningar delas ut. Detta ska skötas på fritiden.

11:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home